Rekruteringscampagne in winkelcentra

Van 28 februari tot 31 maart stelt Defensie maakt gebruik van pop-up stores voor de rekrutering. In de winkelcentra in Wijnegem “Shop Eat Enjoy” en “L’Esplanade” van Louvain-la-Neuve wil Defensie haar zichtbaarheid bij jongeren verhogen.

 

Na het succes van een gelijkaardige campagne in 2020 past Defensie voor de tweede keer deze tactiek toe om jongeren aan te trekken. Het blijft heel belangrijk de vacatures actief onder de aandacht te brengen. De uiterste datum voor inschrijving voor de 2500 vacatures van dit jaar valt al eind april!

 

Naast de 300 officieren, 950 onderofficieren en 1250 soldaten en matrozen werft Defensie dit jaar ook 910 reservemilitairen en 560 burgerpersoneelsleden aan. Vooral technische en ondersteunende functies staan in de kijker. Verder wil Defensie ook het aantal vrouwen in de rangen opkrikken. Dat percentage blijft hangen rond 9%, hoewel alle functies openstaan voor beide geslachten.

 

De openingsdag kon alvast op heel wat belangstelling rekenen. “Ik had al altijd belangstelling voor Defensie,” vertelt Alexander. “Toen ik hoorde dat er in Wijnegem weer een pop-up rekruteringsstore zou zijn besloot ik daar meer info te gaan inwinnen. Ik studeer mechanica en zou als onderhoudsmechanicus wel willen werken aan de speciale voertuigen van Defensie. Ook het avontuurlijke aspect van de job spreekt me zeker aan.”

 

Geïnteresseerden kunnen de komende maand in de winkelcentra van Wijnegem en Louvain-La-Neuve langsgaan voor een informatieve speeddate. Neem voor een handig overzicht van de komende jobdagen zeker ook een kijkje op www.mil.be/nl/evenementen of neem contact met een van de informatiecentra van Defensie.

Jimmy Stroobants

Gill Vloeberghs