SUGARLAND: preventiecampagne voor het Defensiepersoneel tegen overmatig suikergebruik
In de maand oktober 2020 zal het Defensiepersoneel gesensibiliseerd worden voor de overmatige aanwezigheid van suiker in voedingsmiddelen en de schadelijke effecten daarvan. Die sensibiliseringscampagne van de Algemene Directie Health and Well-Being staat onder leiding van haar directeur, geneesheer brigadegeneraal Erwin Dhondt.
Defensie moet beschikken over personeel in goede gezondheid, geschikt om zijn werk uit te voeren gedurende de hele carrière. Daartoe te bereiken ontwikkelt de Algemene Directie Health and Well-Being (DG H&WB) onder andere een beleid om de gezondheid en wellzijn te promoten, erop gericht om het potentieel van het Defensiepersoneel te bewaren en om zijn operationaliteit te garanderen. Voeding is een van de essentiële domeinen die ons toelaat om zijn gezondheid beter te beheren.
Via een speciale intranetsite en een reeks video’s verspreid in de maand oktober zal het Defensiepersoneel zich kunnen informeren over de effecten van suiker in zijn voeding. Die ‘zoete campagne’ is de eerste eigen campagne van de directie Health and Well-Being. In het verleden steunde de algemene directie al de populaire campagne Tournée minérale, net na de eindejaarsfeesten.
De campagne SUGARLAND is er vooral op gericht om het personeel te informeren volgens de slagzin: “Goed eten begint met zich goed informeren.”